در این پست از وبسایت آکاایران برای شما مطالبی در مورد فوائد چای سبز و زمان مصرف چای سبز آماده کرده ایم امیدواریم که مورد توجه شما قرار گیرد.

تا چندین سال پیش کمتر کسی بود که از چای سبز مصرف نماید یا بسیار کم مصرف می شد ، یکی از دلایل این مساله طعم طعم تلخ تر آن نسبت به چای های دیگر بود ، اما با گذشت زمان فوائد این نوع چای هر روز بیشتر نمایان شد اینک چای سبز بیشترین استفاده را در بین آشامیدن ی ها و دم نوش ها دارد اما باید مورد را یاد آور شویم آن میزان استفاده و مصرف آن است ، گروه سلامت آکاایران در این مقاله قصد دارد تا با نقد مسائل مختلف و دلایل مختلف نشان دهد که بهترین زمان برای مصرف از چای سبز جهت لاغر شدن چه زمانی است و از شما همراهان وب سایت آکاایران خواهشمندیم که این مقاله را تا انتها تحقیق فرمایید.

ساعت مناسب مصرف چای سبز برای لاغری

می دانید چای سبز دارای فوائد بسیاری است ولی چنانچه در این ساعت میل بکنید تاثیر آن چند مساوی می شود ...

چای سبز,چای سبز تیما,چای سبز لاغری,چای سبز چیست,چای سبز در زمان بارداری,چای سبز یبوست,چای سبز بارداری,چای سبز برای زنان باردار,چای سبز کیسه ای,چای سبز برای زنان شیرده,رژیم لاغری-رژیم غذایی رژیم لاغری سریع رژیم چاق شدن




لوکس شاپ
چای سبز را 2 ساعت قبل یا بعد از غذا بنوشید.
نتایج گاهی تحلیل ها نشان داده است چای سبز در صورتی که به همراه غذا مصرف شود، می تواند جذب چربی را کم نماید و سبب لاغری شود...
از طرف دیگر، پیشنهاد می شود آشامیدن چای حداقل به 2 ساعت بعد از صرف غذا موکول شود تا به این ترتیب در جذب آهن موجود در غذا خللی وارد نشود.

موضوعی که باید در این خصوص در نظر گرفت، تاثیر چای بر کاهش جذب آهن است. بسیار ها تصور می کنند که تنها چای سیاه است که سبب کاهش جذب آهن می شود میل کردن اش را باید حداقل 1 ساعت بعد از غذا به تأخیر انداخت؛

در صورتی که از این نظر، فرق ی بین چای سبز و سیاه نیست؛ زیرا پلی فنول های موجود در هر 2 نوع آنها مانع جذب این ماده معدنی ارزشمند می شوند. همچنین ، بیان موضوعی مانند تاثیر چای بر كم شدن جذب چربی کاهش وزن هم چندان علمی نیست باید میزان ، زمان مصرف، غلظت چای و حتی نوع غذای مصرفی با آن روشن شود. اگر چای سبز مانند چای سیاه غلیظ باشد، در بحث آهن غیرهِم تاثیر می گذارد.

تاثیر چای تداخل آن بر جذب آهن در رژیم های غذایی با رژیم های لاغری رژیم های چاقی - گوشت از نظر جذب این ماده مغذی مشکلی ایجاد نمی نماید ولی در منابع غذایی غیرگوشتی سبب ظهور تداخل می شود.
به طور کلی، آهن در مواد غذایی به دو شکل منابع هِم که در انواع گوشت ها یافت می شود و منابع غیرهِم که در همه مواد غذایی گیاهی است به چشم می خورد. تحلیل ها نشان داده اند که ترکیبات موجود در چای می توانند با آهن غیر هِم ترکیب شده و جذب این نوع از آهن را پایین آورند.

پس توصیه می شود چای (چه سبز، چه سیاه) همراه غذاهای غیرگوشتی مصرف نشود؛ زیرا سبب ظهور تداخل کاهش جذب آهن می شود.

به نقل از آکاایران : بهترین زمان برای مصرف چای یکی دو ساعت قبل یا بعد از غذاست؛ زیرا غذا تا بخواهد به وهله هضم برسد، باید یک سری مراحل را در دستگاه گوارش طی نماید ؛ به برای چنانچه غذای مصرفی چرب باشد، هضم غذا 2 تا 4 ساعت طول خواهد کشید تا زمانی که به وهله هضم برسد می توان چای را مصرف کرد اما در هر حال مصرف چای با غذا چون روی هضم آن تاثیر می گذارد، درست نبوده عادت غذایی مناسبی تلقی نمی شود.

از طرف دیگر، صرفاً آشامیدن چای با هدف کاهش وزن اقدامی منطقی به حساب نمی آید. اینکه افراد فقط با مصرف یک ماده غذایی ویِژگزینشه به لاغری دست پیدا کنند، نه توصیه می شود و نه علمی است؛ زیرا کاهش کالری دریافتی در مقایسه با کالری مصرفی است که می تواند بیشترین نتیجه یا همان کاهش وزن مورد انتظار را به همراه آورد.