در این پست از وب سایت آکاایران برای شما مطالبی در مورد فوائد چای سبز و مصرف چای سبز آماده کرده ایم امیدواریم که مورد توجه شما قرار گیرد.

تا چندین سال پیش کمتر کسی بود که از چای سبز مصرف نماید یا بسیار کم استفاده می شد یکی از دلایل این موضوع طعم و طعم تلخ تر آن نسبت به چای های دیگر بود ، اما با گذشت فوائد این نوع چای هر روز بیشتر نمایان شد اینک چای سبز بیشترین مصرف را در بین آشامیدن ی ها و دم نوش ها دارد ، اما باید مورد را یاد آور شویم آن میزان مصرف و زمان استفاده آن است گروه سلامت آکاایران در این مقاله قصد دارد تا با ارزیابی مسائل مختلف و دلایل مختلف نشان دهد که بهترین زمان برای مصرف از چای سبز جهت لاغر شدن چه زمانی است از شما همراهان وبسایت آکاایران خواهشمندیم که این مقاله را تا انتها مطالعه فرمایید.

ساعت مناسب مصرف چای سبز برای لاغری

آیا می دانید چای سبز دارای فوائد بسیاری است ولی اگر در این ساعت میل بکنید تاثیر آن چند مساوی می شود ...

چای سبز,چای سبز تیما,چای سبز لاغری,چای سبز چیست,چای سبز در زمان بارداری,چای سبز یبوست,چای سبز بارداری,چای سبز برای زنان باردار,چای سبز کیسه ای,چای سبز برای بانوان شیرده,رژیم لاغری-رژیم غذایی رژیم لاغری سریع رژیم چاق شدن




خیرید چای سبز
چای سبز را 2 ساعت قبل یا بعد از غذا بنوشید.
نتایج بعضی ارزیابی ها نشان داده است چای سبز در صورتی که به همراه غذا مصرف شود، می تواند جذب چربی را کم نماید و سبب لاغری شود...
از طرف دیگر، توصیه می شود آشامیدن چای حداقل به 2 ساعت بعد از صرف غذا موکول شود تا به این ترتیب در جذب آهن موجود در غذا خللی وارد نشود.

موضوعی که باید در این خصوص در نظر گرفت، اثر چای بر كم شدن جذب آهن است. بسیار ها تصور می کنند که تنها چای سیاه است که سبب كم شدن جذب آهن می شود و میل کردن اش را باید حداقل 1 ساعت بعد از غذا به تأخیر انداخت؛

در صورتی که از این نظر، فرق ی بین چای سبز سیاه نیست؛ زیرا پلی فنول های موجود در هر 2 نوع آنها مانع جذب این ماده معدنی ارزشمند می شوند. همچنین ، بیان موضوعی مانند تاثیر چای بر كم شدن جذب چربی و كم شدن وزن نیز چندان علمی نیست باید میزان ، زمان مصرف، غلظت چای و حتی نوع غذای مصرفی با آن روشن شود. چنانچه چای سبز مانند چای سیاه غلیظ باشد، در بحث آهن غیرهِم تاثیر می گذارد.

تاثیر چای و تداخل آن بر جذب آهن در رژیم های غذایی با رژیم های لاغری ، رژیم های چاقی - گوشت از نظر جذب این ماده مغذی مشکلی ایجاد نمی نماید ولی در منابع غذایی غیرگوشتی سبب ظهور تداخل می شود.
به طور کلی، آهن در مواد غذایی به دو شکل منابع هِم که در انواع گوشت ها یافت می شود و منابع غیرهِم که در همه مواد غذایی گیاهی است به چشم می خورد. تحلیل ها نشان داده اند که ترکیبات موجود در چای می توانند با آهن غیر هِم ترکیب شده و جذب این نوع از آهن را پایین آورند.

پس پیشنهاد می شود چای (چه سبز، چه سیاه) همراه غذاهای غیرگوشتی مصرف نشود؛ زیرا سبب ظهور تداخل و کاهش جذب آهن می شود.

به نقل از آکاایران : بهترین برای مصرف چای یکی دو ساعت قبل یا بعد از غذاست؛ زیرا غذا تا بخواهد به وهله هضم برسد، باید سری مراحل را در دستگاه گوارش طی نماید ؛ به برای اگر غذای مصرفی چرب باشد، هضم غذا 2 تا 4 ساعت طول خواهد کشید تا زمانی که به وهله هضم برسد می توان چای را مصرف کرد اما در هر حال استفاده چای با غذا چون روی هضم آن تاثیر می گذارد، درست نبوده عادت غذایی مناسبی تلقی نمی شود.

از طرف دیگر، صرفاً آشامیدن چای با هدف كم شدن وزن اقدامی منطقی به حساب نمی آید. اینکه افراد فقط با مصرف ماده غذایی ویِژگزینشه به لاغری دست پیدا کنند، نه پیشنهاد می شود و نه علمی است؛ زیرا کاهش کالری دریافتی در مقایسه با کالری مصرفی است که می تواند بیشترین نتیجه یا همان كم شدن وزن مورد انتظار را به همراه آورد.